Baza wiedzy

Mięsożerni Polacy

Pomimo spowolnienia gospodarki, negatywnie wpływającego na dochody Polaków i zwiększającego bezrobocie, spożycie mięsa w naszym kraju wynosi obecnie około 75 kilogramów na osobę i jest o 12% wyższe niż na początku dekady. Jednocześnie jest tylko o 2 kilogramy niższe niż w rekordowym 2007 roku. Jak widać, konsumpcja mięsa broni się przed spowolnieniem gospodarczym, a Polacy należą do miłośników mięs.



 

 




Według badań przeprowadzanych przez firmę Regis od października 2009 roku, od lat numerem jeden wśród przetworów mięsnych najczęściej wybieranych przez Polaków są parówki. Mimo, że coraz częściej sięgamy po wysokogatunkowe produkty mięsne, to i tak wciąż najlepiej sprzedają się parówki, tanie szynki, kiełbasy cienkie i salami.










Popularność parówek wynika z wygody ich przygotowania i niskiej ceny, chociaż tak naprawdę rozpiętość ich cen jest duża - od około 4,8 zł/kg nawet do 48 zł/kg. Te tanie zawierają często więcej substytutów niż mięsa.




 






Jak wynika z badań - spada zainteresowanie Polaków baleronem, boczkiem oraz salcesonem. Ich udział rynkowy jest coraz mniejszy i prawdopodobnie wciąż będzie malał.
 

 

 







Z roku na rok coraz bardziej popularne stają się z kolei produkty wysokiej jakości, typu premium, np wędliny tradycyjne, polędwica, kabanosy, salami, kiełbasy suche, wędliny włoskie i hiszpańskie. Wybierający je konsumenci są bardziej świadomi i liczą na wysoką jakość, za którą gotowi są zapłacić więcej.
 










Dużym zainteresowaniem kupujących cieszą się też mięsa przeznaczone do grillowania, czyli kiełbasy, karkówka,  piersi i udka drobiowe, kaszanka czy boczek.





 





Specjaliści prognozują też wzrost sprzedaży w grupie mięsnych dań gotowych - dzisiejszy styl życia sprawia, że popyt na półprodukty i dania gotowe stale rośnie.











W najbliższymczasie producenci planują też wyodrębnienie specjalnych grup wędlin przeznaczonych dla dzieci, dla osób będących na diecie oraz osób żyjących ekologicznie, które zwracają szczególną uwagę na składniki i surowce użyte przy produkcji przetworów. Niebawem na rynku pojawią sie także wędliny przeznaczone dla osób zabieganych, a także dla singli, którzy preferują małe opakowania i dłuższe daty przydatności do spożycia. Prawdopodobnie coraz bardziej popularne będą też przekąski z ulubionymi wędlinami, np. chipsy.


 








Takim trendom w pierwszej kolejności poddawać się będą Polacy w przedziale wiekowym 35-45 lat, mieszkańcy dużych i średnich miast. Pozostali konsumenci ze starszej grupy wiekowej oraz konsumenci mieszkający w mniejszych miejscowościach prawdopodobnie utrzymają swoje dotychczasowe preferencje co do wyboru mięs i wędlin.






 




Przy wyborze produktów mięsnych Polacy najczęściej kierują się marką producenta i jakością jego wyrobów oraz ceną, która ma jednak podrzędne znaczenie. Decydujące znaczenie ma także przywiązanie do ulubionego sklepu, gdyż klienci przekonani są, że kupią tam świeży i bezpieczny produkt.











Polacy są coraz bardziej świadomi tego, co jedzą. Coraz wnikliwiej czytają etykiety na produktach i starają się dokonywać mądrych wyborów tego, co znajdzie się na ich talerzach. Niezmienne pozostaje to, że lubią, by było to jakieś mięso...

Copyright © 2008-2018 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.