Baza wiedzy

Reklama alkoholu

Produkty branży alkoholowej są atrakcyjne dla potencjalnych konsumentów tym bardziej, im bardziej skuteczna i dostępna jest ich reklama. Można założyć, że im częściej konsument ma styczność z reklamą trunków, łatwym kontaktem wzrokowym z nimi w punkcie sprzedaży, wydarzeniami sportowym sponsorowane przez branżę alkoholową itp., tym wcześniejsza może być jego inicjacja alkoholowa i tym większe ilości alkoholu będzie on spożywał.

Liczne badania konsumenckie dowodzą, że reklamy alkoholu przyczyniają się do zakorzeniania pozytywnych postaw i oczekiwań względem tej używki oraz zaostrzenia charakteru picia. Jest to podobny proces, jak w przypadku innych produktów, ekspozycja przekazów promocyjnych żywności także zmienia zachowania konsumentów w stosunku do reklamowanych produktów. Na tej podstawie można stwierdzić związek między ilością oglądanych reklam napojów alkoholowych a zachowaniami związanymi z piciem i ich konsekwencjami.

Produkty alkoholowe często kierowane są właśnie do młodych ludzi, sposób ich sprzedaży jest dla nich atrakcyjny. Reklama drinków w nowoczesnych, ciekawie zaprojektowanych opakowaniach w jaskrawych kolorach daje przekaz, że produkt zapewnia dobrą zabawę, daje siłę, a sam fakt jego spożywania podnosi atrakcyjność w oczach innych.

Na rynku pojawiły się nowe trendy poszerzające kategorie alkoholi o napoje alkoholizowane, gotowe do spożycia drinki będące mieszanką soków i alkoholu. Popularne wśród konsumentów stało się także mieszanie procentów z energydrinkami, co spowodowało pojawienie się w sprzedaży „gotowców” – alkoholizowanych napojów energetyzujących, posiadających właściwości pobudzające.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także silne, aromatyzowane destylaty, wypijane jednym haustem z małych kieliszków, np. „Aftershock”. Ich działanie odczuwane jest bardzo szybko, a picie ich w oczach młodych konsumentów oznacza wykazanie się odwaga i postawy nie liczenia się z niczym oprócz dobrej zabawy.

Obserwując postawy i zachowania młodych ludzi nasuwa się wniosek, że najczęściej wybierane są przez nich nowe produkty. Przedstawiciele branży alkoholowej projektują je właśnie w sposób, by dotrzeć do nowych, coraz to młodszych konsumentów. Nowe trendy w produkcji alkoholu, czyli drinki łączące wyraziste opakowanie, smak i zawartość alkoholu są skierowane właśnie do nich.

Okazją do promocji trunków jest też Internet. Producenci tworzą budzące zaciekawienie, kreatywne i atrakcyjne witryny internetowe, które reklamę przemycają niejako w interaktywnych grach, konkursach, darmowych tapetach na pulpit itd.

Poruszając temat reklamy alkoholu, nie należy zapominać o sponsoringu, obecnym we wszystkich kluczowych obszarach zainteresowań młodych ludzi: sporcie, filmie, telewizji itp.
Daje o producentom możliwość ominięcia pewnych uregulowań prawnych dotyczących reklamy bezpośredniej i jednocześnie jest taką formą reklamy, która łatwo i niewielkim kosztem dociera do najbardziej pożądanych segmentów rynku.

 

Reklamy alkoholu w każdej formie przedstawiają ludzi szczęśliwych, bawiących się, zrelaksowanych, otoczonych przyjaciółmi. Młodzi chę się z nimi identyfikować, pragną podobnie spędzać czas, czuć to samo. wszystko to wpływa na zwiększone jego spożycie.
 

Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.